Mercer Danmark | Projektstyring

Fusion og opkøb

M&A Projektstyring

Stringent projektstyring med højt præcisionsniveau

For at en fusion eller et opkøb skal lykkes, kræves der en fejlfri proces og en dyb forståelse af kritiske forretningsmæssige forhold fra flere vinkler.

Hos Mercer leverer vi projektstyring på virksomhedsplan og koordinerer funktionerne jura, IT, økonomi og finans. Vi er eksperter på levering af virkelighedsbaserede resultater hen over hele personaleområdet - fra lønninger over ordninger til HR-teknologi og platforme.

Sælgere og købere — to vidt forskellige tidshorisonter

Nutidens overvældende krav om smarte investeringer er til fordel for sælgeren. Mercers globale tilstedeværelse og omfattende ekspertise gør det muligt for os at mobilisere ressourcer og gennemføre handler inden for kort tid, og ofte sætte sælgere i stand til at opnå større multipler.

Øget konkurrence betyder, at købere ofte skal forpligte sig uden at foretage en tilstrækkelig due diligence-undersøgelse, og i samme forbindelse mindske risici, afgøre spørgsmål om overholdelse af reglerne, eller udvikle planer til integration af fusionerede virksomheder. Mercers projektstyring (project-management operations - PMO) anvender en komplet vifte af ekspertise, der gør det muligt for købere at handle og reagere hurtigt og trygt på virksomhedshandler.

Parat fra dag ét

Afstanden mellem strategi og udførelse bliver meget synlig på dag ét. Mercer sørger for eksperter på det praktiske niveau, der sikrer, at I er forberedt fra dag ét på hele personaleområdet, herunder lønninger, ordninger, kompensation til ledere og medarbejdere, vederlag til salgspersonalet samt HR-platforme og teknologi. Forberedelsen hjælper finansielle købere med at opretholde den nye enheds værdi, samtidig med, at der sikres langvarig succes for den fusionerede virksomhed.

En flydende proces

Mercer kan strukturere projektstyringen, så den passer præcis til jeres virksomheds behov. Vi kan bistå virksomheden i en rolle, hvor vi kigger med over skulderen, leverer ressourcer for at støtte interne kompetencer eller styrer hele projektet fra start til slut.

Vi benytter dokumenterede processer og erfaring fra tusindvis af transaktioner og udfører opgaven i et let flow for købere og sælgere, både til opkøbere og den fusionerede virksomhed.

  Bliv kontaktet af en konsulent fra Mercer
Vi ser frem til at tale med dig
*Felt påkrævet