Den 03. februar 2021

København

COVID-19, politisk uro og volatile finansmarkeder øger betydningen af ​​private markets i 2021 og frem.

• Udvalgte strategier inden for private markets kan være godt positioneret til at drage fordel af ændringer i forbruger- og forretningsadfærd efter COVID
  • Fund raising og investeringsaktivitet for private equity i Europa har været præget af træghed siden 2019
  • Amerikanske private equity-, venturekapital- og infrastrukturstrategier oplevede relativt stabile allokeringer på trods af svagere investeringer og realiseringsaktiviteter
  • Asien-fokuserede strategier oplevede en dæmpende effekt i begyndelsen af COVID-19 pandemien.

Nyt whitepaper fra Mercer belyser udviklingen inden for alternativer i 2021 og skitserer nogle af de emner, som investorer bør følge nøje i et forsøg på at optimere deres porteføljer.

”Selvom det har været et år med usædvanlige udfordringer for investorer, ser vi at erfaringerne fra tidligere kriser har gjort dem mere modstandsdygtige. En udfordring har været de manglende muligheder for at kvalificere nye kapitalforvaltere ved fysiske møder, men det til trods har investorer fortsat med at sætte kapital i arbejde, på tværs af alle private markedssegmenter især med eksisterende investeringsforvaltere,” udtaler Raelan Lambert, global head of alternatives hos Mercer.

Hun fortsætter, ”I 2021 bør investorer overveje, at øge deres risikovillighed og overveje allokering til fast ejendom. Selvom pandemien fortsat vil udfordre ejendomsmarkedet, vil 2021 sandsynligvis være et godt tidspunkt for at komme ind i denne aktivklasse med en mellemlang til lang horisont. Investorer bør prioritere allokeringer til de største, mest likvide markeder, hvor prissætningen er mest transparent.”

Det nye Whitepaper, Private Market Challenges: Optimising your portfolio and top considerations for private markets in 2021, inkluderer emner som:

• Fast ejendom: status på ​​de nuværende markedsforhold, potentiale og muligheder for at udnytte ændringer efter COVID.
  • Naturressourcer: årsagerne til de markante udfordringer markedet står over for og sektorens muligheder.
  • Infrastruktur: markedets vækst og attraktivitet samt udfordringer forbundet med at håndtere betydelige markedsændringer.
  • Private debt: hvordan har markedet ændret sig siden den globale finanskrise til 2020-pandemien?
  • Amerikanske private equity- og venturekapitalmarkeder: potentialet for uoverensstemmelser mellem råd fra juridiske rådgivere om vilkår og betingelser og kapitalforvalteres interesser.
  • Europæisk private equity: hvordan har COVID-19 forstærket den usikkerhed, som Brexit har skabt?
  • Asiatisk private equity: effekten af ​​pandemien og den igangværende politiske spænding mellem USA og Kina.

”2021 byder uden tvivl på mange udfordringer for investorer, men der er til gengæld også gode muligheder for at sprede sin portefølje af investeringer yderligere ved at øge allokeringen til private markets – et område der indeholder mange muligheder. Verden over arbejder vi sammen med vores investerings-kunder og hjælper dem med at planlægge deres langsigtede investeringsstrategi, herunder hvordan de kan drage fordel af investeringer i private markets,” siger Ian Nagle, Head of Wealth, Mercer Danmark.

Klik her for at hente vores 2021-whitepaper om Private Market Challenges.

Mercer er en global konsulentvirksomhed inden for rådgivning om pension, investering og HR.

Mercer arbejder for at skabe en lysere fremtid ved at udvikle rammerne for fremtidens arbejde, optimere pensionsforhold og investeringer samt fremme sundhed og velvære. Mercer har 25.000 medarbejdere, har kontorer i 44 lande, og er aktiv i mere end 130 lande verden over. Som datterselskab i Marsh & McLennan Companies (NYSE: MMC), er Mercer del af et globalt team af professionelle servicevirksomheder, der hjælper kunder med at navigere i en verden præget af øget dynamik og kompleksitet gennem rådgivning og løsninger inden for risikostyring, strategi og HR. Marsh & McLennan har 76.000 medarbejdere og en årlig omsætning på over USD 17 mia., og består udover Mercer, også af Marsh, Guy Carpenter og Oliver Wyman. For mere information om Mercer se www.mercer.com eller www.mercer.dk