Den 06. juli 2021

København

Et nyt partnerskab mellem Mercer Danmark og Nordic Netcare vil tilbyde effektive forebyggende sundhedsløsninger til det danske marked.

Mercer, en af verdens førende spillere på markedet for sundheds- og personalegodeløsninger, er gået sammen med Nordic Netcare om at tilbyde innovative forebyggende sundhedsløsninger til Danske virksomheder og arbejdsgivere.

Partnerskabet kombinerer Mercers globale knowhow og erfaring med personalegoder med Nordic Netcares taktiske kunnen og behandlerekspertise.

Begge virksomheder er drevet af en fælles målsætning: At gøre en reel forskel for at forbedre det fysiske velbefindende hos medarbejdere i virksomheder og organisationer, så de kan opnå et godt helbred og en aktiv tilværelse uden smerter.

Ifølge Mercer’s rapport ’Global Talent Trends 2020-2021’ tilkendegav 61% af medarbejdere sidste år, at de havde tillid til at deres arbejdsgivere tager hånd om deres helbred[1]. At sundhed og helbred er en vigtig parameter i personalegodepakken bakkes op af Mercer Marsh Benefits ’2020 Health On Demand’ undersøgelse, hvor 40 % af de adspurgte medarbejdere tilkendegav, at de ville være mindre tilbøjelige til at søge job uden for organisationen, hvis arbejdsgiveren tilbyder digitale sundhedsløsninger. Tilsvarende forventer 70 % af de adspurgte virksomheder at investere i digitale sundhedsløsninger, hvor 59 % mener, det vil øge medarbejderfastholdelsen[2].

Jannik Andersen, Head of Partners & Analytics hos Mercer Danmark ser frem til at gøre en yderligere forskel for både eksisterende og potentielle kunder: “Timingen kunne ikke være meget bedre for at lancere vores partnerskab med Nordic Netcare. I kølvandet på COVID-19 pandemien ser vi, at hjemmearbejde fortsat vil være populært, og mange virksomheder arbejder med at finde en ny mere fleksibel måde at organisere sig på og samtidig finde løsninger, der kan imødekomme det øgede behov for forebyggende sundhedsløsninger. Sammen med Nordic Netcare kan vi tilbyde løsninger, der sikrer langsigtet succes.”

“I Mercer Denmark besluttede vi at teste Nordic Netcare løsningen af blandt vores egne medarbejdere tidligere i år. Tilslutningen og tilbagemeldingerne har været positive, og vores fokus sammen med Nordic Netcare er nu på, at sikre det langsigtede engagement og varig effekt på medarbejdernes sundhed. Vi er nu klar til at tilbyde same oplevelse til vores kunder,” udtaler Dorothee Gnaedinger, CEO Mercer Danmark.

"I en tid hvor behovet for fleksible sundhedsløsninger er større end nogensinde er vi hos Nordic Netcare glade for at gå sammen med Mercer. Vi er overbeviste om at samarbejdet vil give en mere effektiv forebyggelse af MSK-lidelser[3] gennem vores digitale sundhedsløsning som støttes af behandlere og eksperter. Lændesmerter er den dominerende årsag til sygefravær i Danmark og globalt lider 600 mio. mennesker dagligt af lændesmerter. Sammen med Mercer er vi sikre på, at vi kan hjælpe med at forebygge en del af de smertetilfælde, og øge livskvaliteten hos arbejdsstyrken i Danmark”, udtaler Teddy Jacobsen, Partner hos Nordic Netcare.

-                     SLUT  -

Mercer er en global konsulentvirksomhed inden for rådgivning om pension, investering og HR.

Mercer arbejder for at skabe en lysere fremtid ved at udvikle rammerne for fremtidens arbejde, optimere pensionsforhold og investeringer samt fremme sundhed og velvære. Mercer har 25.000 medarbejdere, har kontorer i 44 lande, og er aktiv i mere end 130 lande verden over. Som datterselskab i Marsh & McLennan Companies (NYSE: MMC), er Mercer del af et globalt team af professionelle servicevirksomheder, der hjælper kunder med at navigere i en verden præget af øget dynamik og kompleksitet gennem rådgivning og løsninger inden for risikostyring, strategi og HR. Marsh & McLennan har 76.000 medarbejdere og en årlig omsætning på USD 17 mia., og består udover Mercer, også af Marsh, Guy Carpenter; og Oliver Wyman. For mere information om Mercer se www.mercer.com eller www.mercer.dk

Om Nordic Netcare

Nordic Netcare er et sundhedsservice selskab, med en stærk digital forankring, der har eksisteret siden 2003, og årligt leverer service til 200.000 forsikrings- og privatkunder i Norden. Ud over en stærk digital platform, har vi Nordens største rådgivningscenter bemandet med fysioterapeuter og kiropraktorer, samt Nordens største kvalitetssikrede kliniknetværk med i alt 4.000 samarbejdsklinikker og 12.000 sundhedsprofessionelle.

[1] Mercer: Win With Empathy, Global Talent Trends 2020-2021, https://www.mercer.dk/vores-viden/global-talent-hr-trends-nordic.html

[2] Mercer Marsh Benefits: Health On Demand 2020, https://www.mercer.com/our-thinking/mercer-marsh-benefits-health-on-demand.html

[3] Musculoskeletal (MSK) conditions affect the joints, bones and muscles, and also include rarer autoimmune diseases and back pain. More years are lived with musculoskeletal disability than any other long term condition." Source: NHS