MMB health trends 2023

De bedste tendenser, der former arbejdsgiver-leveret sundhedspleje

MMB’s Health Trends global survey af 226 forsikringsselskaber i 56 lande identificerede fem nøgletemaer, der driver omkostninger og risici i forbindelse med medarbejdernes sundhedsmæssige fordele.

Fem vigtige tendenser

De bedste tendenser, der driver fremtiden for arbejdsgiver-leveret sundhedspleje
  • Medicinske omkostninger pr. person

Pr. person er stigninger i medicinske omkostninger tilbage på før-pandemiske niveauer. 68 % af forsikringsselskaberne forventer, at plansponsorer prioriterer designforbedringer på trods af forventede tocifrede medicinske tendensrater på nogle markeder.
  • Erfaring med krav

COVID-19 fortsætter med at påvirke skadesanmeldelser. 55 % af forsikringsselskaberne rapporterer en stigning i diagnose af sygdom i den senere fase på grund af udskudt pleje.
  • Planlæg modernisering

Planmodernisering er begyndt. 1 ud af 2 forsikringsselskaber har ændret eller forventer at ændre berettigelseskrav og støtteberettigede udgifter for at gøre dækning mere inkluderende for dem, der identificerer sig som LGBTQ+.
  • Psykiske huller

Der er stadig huller i mental sundhed.  16 % af forsikringsselskaberne rapporterer, at de ikke leverer planer, der dækker mental sundhed (mod 26 % i 2022).
  • Styring af planer

Planstyring kræver større stringens. Mere end 1 ud af 5 forsikringsselskaber i Asien justerer medicinske planpræmier baseret på COVID-19-vaccinationsstatus.
Disse tendenser er vigtige for arbejdsgivere at overveje. Mens mange virksomheder har båndbredde i at designe deres ydelsesplan for at imødekomme deres behov, spiller forsikringsselskaber en central rolle i udformningen af personalegodelandskabet. De gør dette gennem deres standardpraksis og politiksprog, deres vilje til at vedtage nye bestemmelser og deres adgang til store puljer af kravsdata.
Et betydeligt antal forsikringsselskaber tilføjer innovative funktioner til medicinske produkter, såsom digitale sundheds- og selvplejeværktøjer til måder at forbinde enkeltpersoner med bedre kvalitetspleje.

Download Health Trends Report

MMB sundhedstendenser 2023

Få et dybdegående kig på de seneste medicinske tendenser og lær, hvordan du kan reagere på dem ved at downloade hele rapporten.

MMB Health Trends 2023 Infographic

Et overblik over de vigtigste resultater fra dette års forskning.

Forsikringsselskabsinnovation er en sølvforing af COVID-19

COVID-19 har haft betydelige kort- og langsigtede konsekvenser for menneskers liv, sundhedsrisici, omkostninger og diagnose. Men det har også drevet forsikringsselskabers innovation og plan-modernisering.