Transformering af HR

Mercers rådgivningstjenester og -værktøjer i forbindelse med HR-transformation hjælper dig med at forny din medarbejderfunktion, fremskynde digital implementering og understøtte ændringsstyring for at levere en enestående medarbejderoplevelse.

Udfordringer

  • Hvordan kan vi transformere for at fokusere mere på strategiske initiativer og mindre på driftsopgaver?
  • Hvordan kan vi blive en mere kundecentreret HR-funktion? 
  • Hvordan kan vi forme medarbejderoplevelsen for at fremme talenttiltrækning, produktivitet og engagement?
  • Hvordan kan vi blive mere omkostningseffektive og tilføre mere værdi til virksomheden?
  • Hvordan kan vi blive mere digitale og have automatiserede arbejdsgange på plads?

Det er tid til at omforme din HR-strategi og HR-driftsmodel

1 ud af 5

ledere kæmper med at få momentum med HR-fleksibilitet, og yderligere 39 % fortsætter med at investere i HR-fleksibilitet, men finder det udfordrende at fastholde den.

96 %

af organisationer planlægger at redesigne deres HR-funktioner for at få større indflydelse i 2022.

65 %

af ledere mener, at idet de har automatiseret HR-processer, har de mistet værdifuld kontakt mellem HR og virksomheden.


Vores HR-transformationsfilosofi

Denne pyramide illustrerer, hvad HR-funktionen gør i dag, og bruger som regel mere tid på de driftsmæssige aspekter af HR nederst og mindre tid på strategiske initiativer. Udfordringen er at omforme modellen til en diamant ved at transformere fra en transaktion til et strategisk fokus gennem automatisering og radikal forenkling. 
HR Transformation philosophy
HR-strategi findes øverst i pyramiden, understøttet af HR-kernen med HR-administration som fundament. To nøgleaspekter ved HR-administration er automatisering og forenkling. HR-strategi, HR-kerne og HR-administration bruges sammen til at skabe digitalisering og procesorientering, hvilket fører til en strømlinet, fleksibel og fokuseret organisation. Automatisér for effektivitet og hastighed, bliv fleksibel og udfør kundecentreret forenkling. 

HR-funktionen omdannes

65 %

af ledere mener, at HR-antallet vil falde med 10 %+ inden for de næste fem år på grund af automatisering.

50 %

af medarbejdere mener, at HR-processer er for komplekse og har brug for yderligere forenkling.

Mercers HR-transformationsløsninger

  • HR-vision og strategi-køreplan (HR-accelerator)

    Lav et kort over din fremtidige HR-vision og -strategi, der kan omdanne dit HR-indhold, processer, organisation og teknologi.
  • HR-målinteraktionsmodel og HR-driftsmodel

    Opret en HR-målinteraktionsmodel (TIM) for at opfylde organisationens strategiske mål og låse op for medarbejderoplevelsen.
  • HR-procesdesign, automatisering og radikal forenkling

    At skabe ekstraordinære øjeblikke, der betyder noget for alle medarbejdere, kræver et omhyggeligt kig på medarbejderordninger og -processer, hvoraf de fleste er designet med personlige interaktioner i tankerne. 
  • Strategi for og rådgivning om HR-teknologi

    Vi kan implementere en række løsninger med interne ressourcer fra vores digitale teams. Vi samarbejder med en række udbydere for at vælge de bedste løsninger til vores kunders individuelle behov. Vores anbefalinger er upartiske og ikke partiske over for nogen specifikke leverandører.
  • Talenterhvervelse

    Mercers talenterhvervelsesløsninger hjælper kunder med at opsætte deres forslag til medarbejder-værdi, rekrutteringsprocesser, organisation og teknologi for at tiltrække og fastholde medarbejdere, der er afgørende for deres fremtidige succes.
  • Fremtidige HR-færdigheder

    Mercer Learning samarbejder med førende indholdsudbydere og tilbyder de bedste skalerbare (digitale) læringsløsninger, der er tilpasset dine HR-opkvalificeringskrav.

Hvad er anderledes ved Mercers tilgang?

Mercer bruger en målrettet interaktionsmodel (TIM) til at hjælpe HR-teams med at identificere deres særlige arbejdsstyrkebehov (interaktioner) fra forskellige dele af organisationen. Vi opretter derefter tværfunktionelle serviceteams til at håndtere disse interaktioner. Den medarbejdercentrerede model hjælper med at:

  • Udforske medarbejderrejser og -modeller
  • I fællesskab designe en ny tilgang inden for virksomheden
  • Implementere nyt design med tilgængelige teknologiværktøjer
  • Prototype, test og gentagelse

Hvordan kan du udnytte kollektiv energi i en træt verden?

  • Designe menneskecentrerede arbejdsoplevelser.
  • Opbygge en relatérbar medarbejderfunktion.
  • Optimere kombinationen af touch og teknologi med fælles skabelse.
  • Bygge menneskelige evner, der matcher tempoet i digital transformation.
  • Bruge en TIM til at omforme din medarbejderfunktion.

Relaterede indsigter


    Kontakt os

    Kontakt vores specialister i dag.